Missie en visie IKC DriemasterOp SARKON-school IKC Driemaster creëren we LEV door kinderen SAMEN talent te ontdekken, ontwikkelen en ontplooien. Dit doen wij vanuit plezier, betrokkenheid en persoonlijke ontwikkeling. Talentgericht werken zie je terug in onze lessen door de meervoudige intelligentie aan te spreken. Dit doen wij door middel van thematisch en groepsdoorbrekend te werken. Waarbij wij als buurtschool vanuit onze identiteit uit te reiken naar de mensen om ons heen. Hierbij maken wij gebruik van elkaars talent zowel de leerling als het team. Waarbij wij de buurt en onze omgeving betrekken. Niet IK maar WIJ. Want SAMEN kan je veel meer dan alleen. Daarnaast werken we vanuit een veiligklimaat die terug te zien is in onze kernwaarden.
Plezier:Leren is leuk! Door humor te gebruiken, elkaar positief aan te spreken en aantrekkelijk onderwijs te realiseren, willen wij plezier uitstralen. Plezier stimuleert motivatie ten aanzien van verdere ontwikkeling van iedereen op IKC Driemaster. Als je ergens plezier in hebt, gaat leren makkelijker en is het leuker.
Betrokkenheid:Een goede leerkracht is betrokken bij zijn leerlingen. Betrokkenheid houdt hierbij in dat wij elk kind zien en persoonlijke, positieve aandacht geven. Betrokkenheid van de leerkracht heeft invloed op het welbevinden van kinderen en zorgt ervoor dat het zelfvertrouwen van de kinderen toeneemt. Daarbij heeft een goede relatie met de kinderen een positieve invloed op het onderwijs en de sfeer in de klas. Ons onderwijs is erop gericht dat kinderen leren vanuit een betrokken werkhouding. Het is de taak van de leerkracht om kinderen goed te observeren, te prikkelen en nieuwsgierig te maken, waardoor ze gemotiveerd raken om te leren. Betrokkenheid vanuit de leerling is ook belangrijk. Deze betrokkenheid zorgt voor motivatie, concentratie en plezier in wat je doet. Het zorgt dat je 'aanstaat’ om tot ontwikkeling te komen. Betrokkenheid staat ook voor de wijze waarop we met elkaar om willen gaan. Als school zijn we een leefgemeenschap, waarin we het belangrijk vinden dat kinderen, ouders/verzorgers, medewerkers, partners, organisaties in de wijk en wijkbewoners betrokken zijn bij elkaar. School en omgeving zijn met elkaar verbonden en verstevigen het onderwijs. Waarbij wij een persoonsgerichte benadering belangrijk vinden.
Persoonlijke ontwikkeling:Een veilig en vertrouwd gevoel draagt bij aan het welbevinden van leerlingen en is een voorwaarde om tot persoonlijke ontwikkeling te komen. Wij willen een school zijn, waarin we als team met de kinderen en ouders samenwerken aan een prettige en positieve sfeer, waarin veiligheid en vertrouwen gewaarborgd wordt. We zorgen dat ieder kind 'gezien' wordt en zich gewaardeerd voelt. Op die manier stimuleren wij de de persoonlijke ontwikkeling van de kinderen. Het bijbrengen van kennis, is het bijdragen aan de ontwikkeling van de kinderen tot zelfstandige, verantwoordelijke, sociale, weerbare en positief kritisch denkende mensen. persoonlijke ontwikkeling stimuleren wij in een rijke en betekenisvolle leeromgeving. Door professionele begeleiding bevorderen wij de groei en stimuleren wij ieders potentie vanuit eigen mogelijkheden en talent. Jezelf ontwikkelen is een continu proces van reflecteren en leren. |
Agenda |
IKC DriemasterBurgemeester Houwingsingel 2 0223 613 153 | Locatie | Neem contact op | Social media |